Klasy V w Kazimierzu

Utworzono: poniedziałek, 21, maj 2018

tn 1

11 maja 2018 r. klasy piąte  spędziły na całodniowej wycieczce do Kazimierza Dolnego.

tn 92

Po ponad trzygodzinnej podróży dotarliśmy do tego malowniczo położonego miasteczka nad Wisłą.

tn 46

Zwiedzanie rozpoczęło się spacerem po wąwozie lessowym. Z zadziwieniem przemieszczaliśmy się wzdłuż wąwozu, mając nad głowami korzenie starych drzew.

tn 49 Kolejnym punktem programu zwiedzania była baszta na wzgórzu zamkowym, która od XIV wieku pełniła funkcje obronne. Nie każdy z nas miał wystarczająco dobrą kondycję, by wdrapać się po stromych schodach na szczyt wieży.

tn 132 Następnie podjęliśmy wspinaczkę na górę Trzech Krzyży.

tn 134Tym razem wszyscy podołali wyzwaniu i ze wzniesienia mogli zachwycać się wspaniałą panoramą Kazimierza i Wisły.

tn 133

Po zejściu kamiennymi schodami w okolice kościoła farnego, panie przewodniczki zapoznały nas z najważniejszymi informacjami dotyczącymi tej świątyni, po czym w ciszy udaliśmy się do wnętrza kościoła.

tn 102Spotkanie z przewodniczkami zakończyło się oprowadzaniem po Rynku. Teraz mieliśmy czas na lody i zakup pamiątek, m.in. tradycyjnych kazimierskich wypieków w kształcie  koguta.

tn 109

Ostatnim punktem wycieczki był rejs po Wiśle. Skąpani w słońcu, mogliśmy przez prawie godzinę podziwiać malowniczą okolicę z perspektywy rzeki, a także trochę zregenerować siły po intensywnym zwiedzaniu. Następnie, po obiedzie wyruszyliśmy w podróż powrotną do Teresina.

tn 108

To była bardzo udana i ciekawa wycieczka!